Chameleoon dokumentácia Help

Webareal

Služba Chameleoon využíva pre komunikáciu API rozhranie e-shopu Webareal. Pre komunikáciu s API je potrebné objednať doplnok v administrácií e-shopu alebo na stránke Marketplace od Webarealu.

Doplnok Chameloon pre Webareal

Ak ešte nemáte objednaný doplnok Chameleoon pre Webareal tak otvorte na stránku doplnok Chameleoon pre Webareal SK alebo doplnok Chameleoon pre Webareal CZ. Po úspešnom objednaní doplnku Vám príde na e-mail, pod ktorým máte zaregistrovaný Váš e-shop, e-mail cez ktorý doplnok aktivujete. Po kliknutí na tlačidlo "Aktivovať" v e-maili sa Vám otvorí aplikácia Chameleoon. Tam stačí už len aktivovať doplnok a môžete expedovať.

Označenie spôsobu úhrady objednávky

Označenie spôsobu úhrady objednávky vo Vašom systéme je dôležité nastavenie, podľa ktorého aplikácia Chameleoon určuje či sa zásielka posiela na dobierku alebo nie. Aplikácia neumožní používateľovi expedovať zásielku, ak nie je známy spôsob úhrady objednávky z prepojenia.

Ak aplikácia zistí, že sa jedná o nový spôsob platby, ktorý nepozná, je potrebné rozhodnúť, či je daný spôsob platby považovaný za dobierku alebo nie.

Príklad:

Ak využívate ako spôsob úhrady dobierku, platbu v hotovosti, platbu v hotovosti na pokladni a ďalšie spôsoby, označte možnosť Áno.

Ak využívate ako spôsob úhrady platbu kartou, GooglePay, platbu prevodom a ďalšie spôsoby, označte možnosť Nie.

Po potvrdení si aplikácia tento výber zapamätá.

Nastavenie váhy, alebo ignorovania váhy z e-shopu

Ako mernú jednotku pre váhu môžete zvoliť kilogram, alebo gram.

V prípade, že si neželáte zadávať váhu z e-shopu, alebo váhu nemáte uvedenú, zvoľte možnosť Ignorovať váhu.

V tomto prípade sa nastaví váha, ktorú máte uvedenú pri cieľovom dopravcovi.

Automaticky doplniť číslo prepravy k objednávke v e-shope

Ak si prajete doplniť číslo zásielky k objednávke vo Vašom e-shope hneď po odoslaní zásielky, zaškrtnite toto políčko a následne si zvoľte pole kam sa sledovacie číslo balíka zapíše. Číslo zásielky môžete následne poslať Vaším zákazníkom v e-maily.

Nastavenie zmeny stavu objednávky

Toto nastavenie umožňuje automatickú zmenu stavu pri niekoľkých údalostiach. Môžete si nastaviť pravidlo, pri akej údalosti sa má zmeniť stav objednávky vo Vašom e-shope.

Vytvorenie pravidla pre zmenu stavu

V kofigurácii pravidla je potrebné zadať názov pravidla, vybrať stav zásielky a vybrať stav, na ktorý sa zmení vo Vašom e-shope.

Ďalšie údaje nie sú povinné, avšak pre bližšiu špecifikáciu ich môžete vyplniť.

Nastavenie pravidla môže vyzerať takto:

Zmena stavu hneď po vytvorení objednávky na stav odoslaná:

Označenie kuriéra vo Vašom systéme

Aby ste predišli manuálnemu výberu kuriérov pri expedícií, aplikácia Chameleoon dokáže podľa tohto nastavenia automaticky zaradiť objednávky pre vybraného kuriéra. V administrácií Vášho e-shopu kliknite na položku "E-shop -> Poštovné -> Spôsob dopravy" v ľavom menu administrácie. Následne pre každého kuriéra, ktorým budete expedovať cez aplikáciu Chameleoon, skopírujte názov kuriéra a priraďte konfigurácii kuriéra v aplikácií Chameleoon.

Webareal oznacenie kurierov
Last modified: 13 June 2024