Chameleoon dokumentácia Help

Prestashop

Táto dokumentácia slúži ako podrobný sprievodca pre prepojenie e-shopového systému PrestaShop.

Systém PrestaShop je skvelým riešením ako pre drobných podnikateľov, tak aj pre väčšie firmy. Systém Prestashop vytvoril viac ako 6 000 modulov a momentálne ho na Slovensku využíva viac ako 2 400 spokojných zákazníkov.

Užitočné informácie

  1. Ako nastaviť prepojenie so systémom PrestaShop?

  2. Ako nastaviť označenie spôsobu úhrady objednávky?

  3. Ako nastaviť variabilný symbol pre platby na dobierku?

  4. Ako nastaviť kód objednávky ako referenčné číslo?

  5. Ako nastaviť ignorovanie váhy z e-shopu?

  6. Ako nastaviť zobrazenie poznámky od zákazníka na štítku?

  7. Ako nastaviť rozdelenie setu na jednotlivé produkty?

  8. Ako nastaviť automatické pridanie čísla prepravy k objednávke v e-shope?

  9. Ako nastaviť moduly pre Packetu a Slovenskú poštu?

  10. Ako nastaviť zmenu stavu objednávky v e-shope?

  11. Ako nastaviť automatické priradenie objednávok k jednotlivým dopravcom?

Základné nastavenia

Všetky dôležité nastavenia pre Váš e-shop môžete nastaviť v sekcii Nastavenia PrestaShop.

Nastavenia PrestaShop

Chameleoon komunikuje so systémom PrestaShop prostredníctvom API rozhrania.

Pre prístup k API je potrebné:

  • Vygenerovať nový API kľúč s príslušnými oprávneniami

    Zoznam potrebných oprávnení, ako aj postup pre získanie API kľúča je pre každú verziu iný. Postupujte preto podľa návodu pre vašu verziu systému Prestashop, ktorú nájdete nižšie.

    API klúč pre Prestashop 1.6

    API klúč pre Prestashop 1.7

    API kľúč pre PrestaShop 1.8

  • Vyplniť potrebné údaje

    URL adresa vášho e-shopu

    Vygenerovaný API kľúč

    Verzia PrestaShopu - zvoľte podľa verzie, ktorú používate

    Verzia prepojenia - zvoľte verziu 2

Tieto údaje zadajte v našej aplikácii.

PrestaShop nastavenie prepojenia

Užitočné informácie

Označenie spôsobu úhrady objednávky

Označenie spôsobu úhrady objednávky vo Vašom systéme je dôležité nastavenie, podľa ktorého aplikácia Chameleoon určuje či sa zásielka posiela na dobierku alebo nie. Aplikácia neumožní používateľovi expedovať zásielku, ak nie je známy spôsob úhrady objednávky z prepojenia.

Ak aplikácia zistí, že sa jedná o nový spôsob platby, ktorý nepozná, je potrebné rozhodnúť, či je daný spôsob platby považovaný za dobierku alebo nie.

Príklad:

Ak využívate ako spôsob úhrady dobierku, platbu v hotovosti, platbu v hotovosti na pokladni a ďalšie spôsoby, označte možnosť Áno.

Ak využívate ako spôsob úhrady platbu kartou, GooglePay, platbu prevodom a ďalšie spôsoby, označte možnosť Nie.

Po potvrdení si aplikácia tento výber zapamätá.

PrestaShop-označenie spôsobu úhrady obj.

Nastavenie variabilného symbolu

Aplikácia Chameleoon umožňuje zvoliť želaný variabilný symbol pre objednávky uhradené na dobierku. Ako variabilný symbol môžete zvoliť číslo objednávky, kód objednávky alebo číslo faktúry.

Tento údaj nie je povinný. Ak nič nevyberiete, automaticky sa ako hodnota nastaví číslo objednávky.

PrestaShop-variabilný symbol

Kód objednávky ako referenčné číslo

Aplikácia Chameleoon umožňuje nastaviť kód objednávky ako referenčné číslo pomocou nastavenia: "Použiť kód objednávky ako referenčné číslo."

PrestaShop-kód obj. ako ref. číslo

Nastavenie ignorovania váhy z e-shopu

V prípade, že si neželáte zadávať váhu z e-shopu, alebo váhu nemáte uvedenú, zvoľte možnosť Ignorovať váhu.

V tomto prípade sa nastaví váha, ktorú máte uvedenú pri cieľovom dopravcovi.

PrestaShop-ignorovať váhu

Nastavenie poznámky od zákazníka

Toto nastavenie zapnite, ak si želáte, aby sa poznámka od zákazníka preniesla do systému.

POZOR: Poznámka od zákazníka sa zobrazí na štítku len u dopravcov, ktorý túto možnosť umožňujú.

Pridanie poznámky v PrestaShope

Rozdelenie setu na jednotlivé produkty

Toto nastavenie zapnite v prípade, že chcete naskenovať produkty zo setu, ktorý má iný EAN-kód ako produkty vo vnútri setu.

Prestashop-rozdelenie setu na produkty

Automatické doplnenie čísla prepravy k objednávke v e-shope

Toto nastavenie umožňuje pridať číslo prepravy k objednávke vo Vašom e-shope hneď po odoslaní zásielky. Toto číslo následne môžete zaslať Vašim zákazníkom v e-maili.

PrestaShop-doplnenie čísla prepravy k obj.

Moduly

Moduly umožnia aplikácií Chameleoon získať potrebné údaje o zvolených odberných miestach dopravcov Packeta, Slovenská pošta - na poštu / balíkobox. Tieto moduly je potrebné dodatočne nainštalovať do vášho e-shopu.

Ak týchto dopravcov nevyužívate, môžete túto sekciu preskočiť.

Pre prenos údajov je potrebné:

  • Packeta modul

    Po inštalácii tohto modulu je potrebné v administrácii Prestashopu pri vytvorenom API kľúči povoliť GET volania packetappi, packetery order, packetery_order_203, ps packetery_order (záleží to od verzie a podľa ponúkaných možností).

    Ak používate verziu PS Moduly, je potrebné povoliť GET carts volania v administrácií Prestashopu.

  • Slovenská pošta modul

    Po inštalácii tohto modulu je potrebné v administrácii Prestashopu pri vytvorenom API kľúči povoliť GET volania v administrácii Prestashopu pre ps_sp_order, ps_spmap_order, carts

  • Slovenská pošta balíkobox modul

    Po inštalácii tohto modulu je potrebné v administrácii Prestashopu pri vytvorenom API kľúči povoliť GET volania v administrácii Prestashopu pre spbalikobox_order a spbalikoboxapi.

Prestashop moduly

Nastavenie zmeny stavu objednávky

Toto nastavenie umožňuje automatickú zmenu stavu pri niekoľkých údalostiach. Môžete si nastaviť pravidlo, pri akej údalosti sa má zmeniť stav objednávky vo Vašom e-shope.

Vytvorenie pravidla pre zmenu stavu

V kofigurácii pravidla je potrebné zadať názov pravidla, vybrať stav zásielky a vybrať stav, na ktorý sa zmení vo Vašom e-shope.

Ďalšie údaje nie sú povinné, avšak pre bližšiu špecifikáciu ich môžete vyplniť.

Nastavenie pravidla môže vyzerať takto:

Zmena stavu hneď po vytvorení objednávky na stav odoslaná:

Nastavenie zmeny stavu PrestaShop

Označenie dopravcu vo Vašom systéme

Toto nastavenie slúži na automatické zaradenie zásielok pre jednotlivých dopravcov. Umožňuje predísť manuálnemu výberu dopravcov pre jednotlivé zásielky.

Nenašli ste potrebné informácie ? Radi Vám pomôžeme, kontaktujte nás na e-mail: podpora@chameleoon.sk

Last modified: 07 November 2024