Webareal
Dokumentácia pre e-shop Webareal
Služba Chameleoon využíva pre komunikáciu API rozhranie e-shopu Webareal. Pre komunikáciu s API je potrebné objednať doplnok v administrácií e-shopu alebo na stránke Marketplace od Webarealu.
Doplnok Chameloon pre Webareal
Ak ešte nemáte objednaný doplnok Chameleoon pre Webareal tak otvorte na stránku doplnok Chameleoon pre Webareal SK alebo doplnok Chameleoon pre Webareal CZ. Po úspešnom objednaní doplnku Vám príde na e-mail, pod ktorým máte zaregistrovaný Váš e-shop, e-mail cez ktorý doplnok aktivujete. Po kliknutí na tlačidlo "Aktivovať" v e-maili sa Vám otvorí aplikácia Chameleoon. Tam stačí už len aktivovať doplnok a môžete expedovať.
Označenie spôsobu úhrady objednávky
Označenie spôsobu úhrady objednávky vo Vašom systéme je dôležité nastavenie, podľa ktorého aplikácia Chameleoon určuje či sa zásielka posiela na dobierku alebo nie. Aplikácia neumožní používateľovi expedovať zásielku, ak nie je známy spôsob úhrady objednávky z prepojenia. Ak aplikácia zistí, že sa jedná o nový spôsob platby, ktorý nepozná, vyvolá akciu kde musí používateľ rozhodnuť či daný spôsob úhrady je považovaný za dobierku alebo nie. Po potvrdení akcie si výber aplikácia zapamätá.
Tento údaj nie je potrebné vypĺňať manuálne v nastaveniach prepojenia, aplikácia Chameleoon rozpozná nový spôsob úhrady objednávky pri expedovaní zásielok.
Ignorovať váhu z e-shopu
Pokiaľ nemáte uvedenú váhu v e-shope alebo si neprajete prenášať váhu z e-shopu tak môžete zaškrtnúť toto políčko. Váha bude ignorovaná a nastaví sa váha, ktorú máte nastavenú pri cieľovom kuriérovi.
Automaticky doplniť číslo prepravy k objednávke v e-shope
Ak si prajete doplniť číslo zásielky k objednávke vo Vašom e-shope hneď po odoslaní zásielky, zaškrtnite toto políčko a následne si zvoľte pole kam sa sledovacie číslo balíka zapíše. Číslo zásielky môžete následne poslať Vaším zákazníkom v e-maily.
Rýchle a prehľadné sledovanie zásielok môžete poskytnúť Vaším zákazníkom na stránke Balík Chameleoon.
Nastavenie zmeny stavu
Aplikácia Chameleoon Vám ponúka automatickú zmenu stavu pri niekoľkých udalostiach. Môžete si nastaviť pravidlo pri akej udalosti sa má zmeniť
stav objednávky vo Vašom e-shope.
Vytvorenie pravidla pre zmenu stavu
Po kliknutí na tlačidlo Pridať nové pravidlo sa Vám zobrazí okno pre konfiguráciu pravidla. Je potrebné zadať názov pravidla, vybrať stav zásielky a vybrať stav, na ktorý sa zmení vo Vašom e-shope. Ďalšie údaje pre zmenu stavu nie sú povinné. Ak si prajete bližšie špecifikovať zmenu stavu môžete ich vyplniť.
Ukážka pravidla pre zmenu stavu: Zmena stavu hneď po vytvorení zásielky u kuriéra môže vyzerať takto. Do políčka "Názov" môžeme zadať text "Po vytvorení zásielky", stav zásielky si vyberieme "Vytvorená" a stav v e-shope "Odoslaná". Následne stačí uložiť pravidlo stlačením tlačidla "Potvrdiť". Týmto pravidlom dosiahne, že sa hneď po vytvorení objednávky zmení stav v e-shope na "Odoslaná".
Označenie kuriéra vo Vašom systéme
Aby ste predišli manuálnemu výberu kuriérov pri expedícií, aplikácia Chameleoon dokáže podľa tohto nastavenia automaticky zaradiť objednávky pre vybraného kuriéra. S V administrácií Vášho e-shopu kliknite na položku "E-shop → Poštovné → Spôsob dopravy" v ľavom menu administrácie. Následne pre každého kuriéra, ktorým budete expedovať cez aplikáciu Chameleoon, skopírujte názov kuriéra a priraďte konfigurácii kuriéra v aplikácií Chameleoon.