Chameleoon dokumentácia Help

Externý systém

Služba Chameleoon umožňuje napojiť vlastný systém pomocou API. Je potrebné aby API na Vašej strane spĺňalo očakavené požiadavky, ktoré máme definované v tomto návode.

Nastavenia prepojenia

Pre správnu komunikáciu s API je potrebné vyplniť v nastaveniach URL adresu pre API a prihlásovacie údaje (podporované spôsoby API kľúč, bearer token alebo basic authentication). Následne je potrebné definovať štandardné API endpointy (nie je potrebné vypĺňať všetky, stačia tie ktoré si vyberiete). Tieto endpointy bude volať API Chameleoon počas procesu expedície.

API endpointy:

  • Adresa pre vrátanie objednávok podľa dátumu

    • Táto adresa sa využíva pri hromadnej expedícií na načitanie objednávok podľa zvoleného dátumu

  • Adresa pre vrátanie objednávky podľa ID

    • Táto adresa sa využíva pri hromadnej expedícií a kontrole výdaja na načitanie objednávky podľa ID (referencie dokladu)

  • Adresa pre zmenu stavu objednávky

    • Táto adresa sa využíva pri spätnom zápise čísla zásielky do Vášho systému a pri zmene stavu objednávky

  • Adresa pre získanie objednávok podľa stavu

    • Táto adresa sa využíva pri hromadnej expedícií na načitanie objednávok podľa zvoleného stavu

  • Adresa pre získanie stavov

    • Táto adresa sa využíva pre získanie stavov zo systému, aby bolo možné načítať objednávky podľa stavu

Označenie spôsobu úhrady objednávky

Označenie spôsobu úhrady objednávky vo Vašom systéme je dôležité nastavenie, podľa ktorého aplikácia Chameleoon určuje či sa zásielka posiela na dobierku alebo nie. Aplikácia neumožní používateľovi expedovať zásielku, ak nie je známy spôsob úhrady objednávky z prepojenia.

Ak aplikácia zistí, že sa jedná o nový spôsob platby, ktorý nepozná, je potrebné rozhodnúť, či je daný spôsob platby považovaný za dobierku alebo nie.

Príklad:

Ak využívate ako spôsob úhrady dobierku, platbu v hotovosti, platbu v hotovosti na pokladni a ďalšie spôsoby, označte možnosť Áno.

Ak využívate ako spôsob úhrady platbu kartou, GooglePay, platbu prevodom a ďalšie spôsoby, označte možnosť Nie.

Po potvrdení si aplikácia tento výber zapamätá.

Automatické doplnenie čísla prepravy k objednávke v e-shope

Toto nastavenie umožňuje pridať číslo prepravy k objednávke vo Vašom e-shope hneď po odoslaní zásielky. Toto číslo následne môžete zaslať Vašim zákazníkom v e-maili.

Nastavenie zmeny stavu objednávky

Toto nastavenie umožňuje automatickú zmenu stavu pri niekoľkých údalostiach. Môžete si nastaviť pravidlo, pri akej údalosti sa má zmeniť stav objednávky vo Vašom e-shope.

Vytvorenie pravidla pre zmenu stavu

V kofigurácii pravidla je potrebné zadať názov pravidla, vybrať stav zásielky a vybrať stav, na ktorý sa zmení vo Vašom e-shope.

Ďalšie údaje nie sú povinné, avšak pre bližšiu špecifikáciu ich môžete vyplniť.

Nastavenie pravidla môže vyzerať takto:

Zmena stavu hneď po vytvorení objednávky na stav odoslaná:

Označenie kuriéra vo Vašom systéme

Aby ste predišli manuálnemu výberu kuriérov pri expedícií, aplikácia Chameleoon dokáže podľa tohto nastavenia automaticky zaradiť objednávky pre vybraného kuriéra.

Pre každého kuriéra, ktorým budete expedovať cez aplikáciu Chameleoon, skopírujte názov kuriéra z Vášho systému a priraďte konfigurácií kuriéra v aplikácií Chameleoon.

External system oznacenie kurierov
Last modified: 12 April 2024